mandag 29. mars 2010

Endelig!

Uttrykket til Guastavino etter seiersmålet viser med aller største tydlighet hvor mye dette betyr for Brann og kanskje spesiellt for den lille tekniker som begynte kampen på benken.

At han startet på benken var nok forståelig utifra hvordan Brann har spilt i foregående kamper der den lille teknikeren har sett ut som en fisk på land, på tross av dårlig og tung bane var dette faktisk bedre i dag.

Brann vant meget fortjent og bare en meget god Sandefjord keeper hindret større siffre, det vil nok også glede Brann treneren at den hjemvendte sønn Erik Mjelde også åpnet kontoen.

Noe som bekymret meg mer var Eirik Bakkes manglende tempo, jeg håper tung bane for ta litt av skylden selv om han nok ikke er på det nivået han engang var..

1 kommentar:

  1. Bakke er ikkje der han engang var...Dette er noe SKB sett for lenge siden, unggutta tar over, og Bakke burde blitt gitt til Sogndal som en gave å håpe de kunne brukt han til å kanskje rykke opp i Tippeligaen til neste sesong. Gylfy burde også blitt eksportert til eit annet lag eller tilbake til Island, Han er også en av de som er "over the top, and on the highway to"..ja..ein eller ein annen plass.

    I 2007 Sesongen så hadde vi eit glimrende lag med Helstad og Huseklepp på topp, Martin A. på midtbanen, Ørnen som storspilte og en Opdal i kanonform. Alt dette falt i grus da Helstad ble solgt og Martin forsvant med halen mellom beina til Vif, Mjelde tok hatten sin og gikk også.

    Så sesongen 2008 & 2009 vart en skikkelig nedtur for SKB der bomkjøp på bomkjøp ble gjort, og penger ble regelrett kasta ut vinduet. Arman og Karadaz skulle gjøre jobben med å vere oppspillpunkt, men som eg har sagt tidligere, begge de to var like bevegelige som to kjøleskap med øl i. Husklepp blomstra i sin nye rolle og vart nesten toppscorer i tippeligaen, men det hjelper så lite når forsvaret vårt lekker som en sil.

    Håper 2010 sesongen er noe lunde lik 2007 sesongen der vi får se glimrende spill av eit Brann lag som veit hvor de har hverandre og Nilsen bruke flere av de ungguttene han har til rådighet.

    Bare en liten ting;
    Til alle dere som bruker Facebook så og si hver dag, så er det veldig enkelt å se hvem av dere som er medgangssupportere...
    I de to første serierundene så kan eg nesten si at 40% av alle på min venneliste skrev ulike ting som å gi faen i drittlaget brann, og joinet grupper som "Driter i laget Brann" & vi som ikkje bryr oss om fotballaget Brann".
    Men da Brann endelig åpna scoringskontoen med eit vakkert innlegg fra PVM og en lekker scoring fra den hjemvendte sønn, så poppa det utruligt mye kommentarer opp på Facebook oppdateringer om at SKB best..Dette liker vi..kjempebra av brann..

    Eg for min del støtter Laget Brann i tjukt å tynt! om de taper så har eg lov å gi kritikk,men støtter de fremdeles fult ut.
    Takk for meg og håper SKB gjør det bra i 2010 :)

    SvarSlett